Yürüyüşün Faydaları

Yürüyüş yediden yetmişe herkesin yapabileceği sakatlanma olasılığı son derece az ve harcanan enerji miktarıda fazla olan sağlıklı yaşam için yapılacak aktivitelerden biridir.Yürüyüş yaparken dikkat etmeniz gereken bazı hususlar bulunur.Bunlar; Mümkün olduğunca rahat ve gevşek elbiseler ile koşmaya özen gösterin.Eğer hava güneşli ise mutlaka kafanıza şapka takın.Güneşin zararlı ışınlarından gözlerinizi korumak için gözlük takın.Yanınızda sizi rahatsız edecek anahtar,telefon gibi objeleri taşımamaya özen gösterin.Eğer taşımak zorunda iseniz bile bele uygun şekilde olan çantalara koyarak taşımanız yürüyüşünüzü daha sağlıklı hale getirecektir.
Yürüyüşün temposu önemli: Yürüyüşünüzün hızı çok önemlidir.İlk 1-2 dakika yavaş düzeyde yürürken sonra biraz daha hızlanın.Ama hızınız ne çok fazla olsun nede çok olsun.Yanınızdaki biriyle rahat konuşabilecek düzeyde olması yeterlidir.Eğer nefes nefese kalıyorsanız çok hızı koşuyorsunuzdur.Hiç zorlanmıyorsanızda çok yavaş yürüyorsunuz demektir.Ortasını bulmaya özen göstermelisiniz.Yürüyüşü son erdirirken bir anda bırakmayın.1-2 dakika hızınızı düşürerek bırakın.

Yürüyüş Yapmanın Faydaları:

  • Yürüyüş yapmak sizin sağlıklı olmanızı sağladığı gibi uyku düzeninizi de sağlar.
  • Düzenli yapılacak koşularda kilo vermeniz mümkündür.
  • Dinç ve kuvvetli olmanın yollarından biri de düzenli yürüyüş yapmaktır.
  • Spor yapamamaktan şikayetçiyseniz vaktiniz küçük bir kısmını ayırarak yürüyüş yapmak bu ihtiyacınıza fazlasıyla yeterli olacaktır.
  • Sağlıklı bir kalp ve vücuda sahip olmanın yollarından birinin spor yapmak olduğu sürekli vurgulanır.İşte o spor yapmanın en kolay yollarından biri de yürüyüş yapmaktır.
  • Yürüyüş insana moral ve özgüven kazandırır.
  • Tansiyon, dolaşım sistemi ve sindirim gibi pek çok konuda yürüyüş yapmak oldukça yararlıdır.










Yorum Yapın